A TikTok ellen lépett fel a GVH

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) vizsgálata nyomán a TikTok vállalta, hogy javítja a fogyasztókkal való kommunikációját Magyarországon. A vállalat többek között létrehoz egy központosított online adatvédelmi központot, és kerekasztal-beszélgetéseket szervez civil szervezetekkel és szakértőkkel.

A TikTok közösségi videómegosztónak Magyarországon is jelentős számú felhasználója van, beleértve a gyermekeket is. A GVH 2020-ban azért indított vizsgálatot a vállalattal szemben, mert azt valószínűsítette, hogy a TikTok nem megfelelően tájékoztatja a felhasználókat az online platform működésére vonatkozó lényeges információkról, például az adatok kezeléséről.

Sportos TikTokkereket keres a Debreceni SportCentrum
A kép illusztráció

A GVH eljárása kötelezettségvállalással zárult, amelyre a hazai szolgáltatásban érintett vállalkozás, a TikTok Technology Ltd. önkéntes vállalásai alapján nyílt lehetőség.

A kötelezettségvállalás révén a TikTok a következő intézkedéseket fogja megtenni:

  • Létrehoz egy központosított online adatvédelmi központot, amely magyar nyelven is elérhető lesz. A központban a felhasználók megtalálhatják az összes releváns információt az adatok kezeléséről, beleértve a jogaikat és lehetőségeiket is.
  • Kerekasztal-beszélgetéseket szervez magyarországi civil szervezetekkel és egyéni szakértőkkel a TikTok tevékenységének bemutatása céljából, illetve a kiskorúak biztonságával kapcsolatos helyi aggályok megismerése érdekében.
  • A kötelezettségvállalás végrehajtását a GVH utóvizsgálatban fogja ellenőrizni.

A GVH közleménye szerint az elmúlt években nagy figyelmet fordít a fogyasztók, különösen a gyermekek védelmére. A TikTokkal kötött megállapodás egy újabb lépés ezen a téren.

A GVH aktív fellépései révén tavasszal tagságot nyert az úgynevezett magas szintű nemzetközi munkacsoportban is, amely az Európai Bizottságot segíti a digitális piacokról szóló jogszabály betartatásában.

Ez is érdekelhet