Átadták a 33. számú főút 2×2 sávra bővített újabb szakaszát

Elkészült a 33. számú főút újabb szakasza, ezzel Debrecentől Látóképig 2×2 sávon közlekedhetnek a járművek – hangzott el az útszakasz csütörtöki átadó ünnepségén.

Kép forrása: MTI/Czeglédi Zsolt

Pántya József, az Építési és Közlekedési Minisztérium útépítésekért felelős helyettes államtitkára emlékeztetett rá, hogy novemberben adták át az M35-ös autópályát a debreceni észak-nyugati ipari övezettel összekötő két kilométeres útszakaszt, most újabb több mint 2 kilométeres szakasz készült el bruttó 4,2 milliárd forintos, hazai forrásból finanszírozott beruházással.

Az új útszakasz 2011 méteren 2×2 sávval köti össze a 3316. jelű összekötő utat az ipari park területével. Emellett kialakítottak egy új körforgalmi csomópontot és javították a balmazújvárosi leágazást is – sorolta.

33,5 ezer köbméter földet mozgattak meg, 6400 köbméter beton és 7200 köbméter aszfalt kötőanyagú pályaszerkezetet építettek. A fejlesztés része volt a dinamikus közvilágítás kiépítése is az energiatakarékosság jegyében.

A 33. számú főút felújított szakasza jelentős közúti forgalmat bonyolít, így a kapacitásbővítés lehetővé teszi a forgalom eloszlását, biztosítja a jelenleg kialakítás alatt lévő, a BMW autógyárnak is helyet adó debreceni észak-nyugati gazdasági övezet gyors, biztonságos megközelítését.

Kép forrása: MTI/Czeglédi Zsolt

A gazdasági övezet elérhetőségét segíthetik majd a 33. számú főút tervezett további fejlesztései is mondta a helyettes államtitkár, kiemelve ezek közül a Csigekert utca – Szabó Lőrinc utca – Füredi út – Balmazújvárosi út forgalmas kereszteződésének átépítését.

A kormány döntéseinek köszönhetően több további városi csomópont fejlesztésének megvalósítása is várható: ilyen például a 4. számú főút négynyomsávúsításának tervezése Hajdúszoboszló és Nyíregyháza között, a 481., a 471. és a 47. számú főutak városi szakaszainak továbbfejlesztése, illetve a keleti elkerülő út is, amelynek tervezése 2023. novemberében kezdődött.

A vasútfejlesztés terén többek között a Debrecen-Füzesabony vasútvonal korszerűsítése, Balmazújvárosig villamosítása, illetve a debreceni nagyállomás területén lévő indító-fogadó vágánycsoport fejlesztése várható.

Papp László azt mondta, Magyarországon, de Közép-Európában is az egyik legnagyobb ipar- és gazdaságfejlesztési program helyszíne a város, a fejlesztés egyik motorja a BMW autógyárnak is otthont adó észak-nyugati gazdasági övezet.

Az impozáns fejlődés nem áll meg, a kormánnyal kötött szövetség eredményeként Debrecen a jövőben is betölti gazdasági, tudományos, oktatási és közlekedési régióközpont szerepét – hangoztatta Papp László külön megemlítve a keleti városrész és a keleti elkerülő út fejlesztését.

Ez is érdekelhet