Autómentőket és trélereseket ellenőrzött a NAV Hajdú-Biharban, nem túl jó eredményekkel.
A helyi kormányhivatal kérte a NAV Hajdú-Bihar Vármegyei Adó- és Vámigazgatóságát együttműködésre, hogy a gépjárműszállítással foglalkozó vállalkozásokat közösen ellenőrizzék. Az a hivatal tapasztalata, hogy egyre több újonnan piacra lépő szereplő van ebben az ágazatban, azonban azok működése gyakran illegális.
Első körben a NAV egy kotrógép elszállításának kapcsán kértek segítséget. Két, szállítót is felkerestek telefonon és megkérték, hogy egy munkagépet szállításon át egyik címről a másikra.
Az első autószállító meg is jelent tréleres járművével a helyszínen és átszállította a kotrógépet a megadott címre, amiért 25 ezer forintos díjat kért, erről viszont nem adott bizonylatot. A NAV ellenőrei a fizetés végén felfedték magukat és jelezték, hogy vizsgálatot indítanak. Ezt követően érkezett a második szállító, aki már csak 20 ezer forintért szállította tovább egy másik címre a munkagépet, de ez esetben is elmaradt a bizonylat. Mindkét esetben a NAV és a kormányhivatal is eljárást indított.
Pár héttel később folytatta a két szerv az ellenőrzési sorozatot, ezúttal személyautóra kerestek fuvarost, a közösségi média felületein talált hirdetések alapján találtak erre vállalkozót. Ez esetben sem adott semmilyen bizonylatot a fizetésről a szállító, de a vállalkozónál nem is volt ehhez nyugta-, vagy számlatömb. Ugyanez lejátszódott egy másik szállítóval is egy nappal később.
A négy vizsgálat során összesen több mint ötszázezer forintnyi bírságot szabott ki a Nemzeti Adó- és Vámhivatal, de ezen kívül a kormányhivatal is bírságot állapított meg a kötelező menetíró készülék és a fuvarlevél hiánya, illetve engedély nélkül végzett szolgáltatás miatt.
A vizsgálatot követően a NAV azt tapasztalta, hogy az ellenőrzött szolgáltatóknál megnőtt a bizonylatadási kedv és az engedélyek kiváltását is megkezdték. Összességében tehát sikeresnek nevezhető az ellenőrzés, hiszen sikerült a szereplőket a szabályok irányába terelni.