Debrecen a városi közlekedés forradalmának egyik teszthelyszíne

A GreenMob egy, a fenntartható utazást elősegítő multimodális utazástervező.

Hitelesített CO2-kibocsátás-kalkulátora, a Mobility as a Service (MaaS) platformba integrált automatikus közlekedési mód-felismeréssel rendelkezik. Ennek segítségével, a fogyasztók megalapozott döntéseket hozhatnak utazásuk tervezésekor.

A GreenMob tesztjének egyik helyszíne Debrecen. 

Az EIT Urban Mobility által támogatott GreenMob projekt jelentős lépés a fenntartható városi mobilitás elérésében és a környezeti hatások csökkentésében. Az innovatív technológiák és az együttműködési erőfeszítések kiaknázásával, a projekt forradalmasítani kívánja az emberek városi közlekedését, ami végső soron tisztább, zöldebb és élhetőbb városi környezethez vezet.

A program célja, a CO2-kibocsátás csökkentése, a fenntartható és környezetbarát közlekedés előmozdítása, illetve a fenntarthatósággal kapcsolatos tudatosság növelése. Az utazástervezőt 2024 során három európai városban tesztelik: Viladecansben (Spanyolország), Debrecenben és Cesenában (Olaszország).  A tervek szerint, év végén kerül forgalomba. – nyilatkozta a DKV.

A Wecity által kifejlesztett és MaaS platformba integrált, tanúsított CO2-kibocsátási kalkulátornak köszönhetően, a felhasználóbarát felület kiszámítja és megjeleníti a városi utazásokhoz kapcsolódó CO2-kibocsátást.

A különböző közlekedési módok integrálásával, amelyek átfogó információkat nyújtanak az útvonalakról, menetrendekről, viteldíjakról és valós időben frissítésekről, valamint egy olyan CO2-figyelő eszköz innovatív integrációjával, amely automatikusan felismeri a használt közlekedési módot és kiszámítja a kibocsátást. A GreenMob lehetővé teszi a fogyasztók számára, hogy megalapozott döntéseket hozhassanak, hozzájárulva ezzel egy tisztább és zöldebb jövőhöz” – kommentálta María Paula Caycedo , az EIT városi mobilitás déli innovációs központjának vezetője.

A GreenMob projektet hamarosan Viladecans-ban, Debrecenben és Cesena városában tesztelik azzal a céllal, hogy megvizsgálják a megoldás megvalósíthatóságát és hatékonyságát. A 2024 májusában kezdődő tesztfázis, többek között pilot definíciót és tesztelést, technikai beállításokat és integrációt foglal magában, hogy az év végére, egy hivatalos debreceni bemutatóval egybekötve piacra kerülhessen.

Az EU adatai szerint a polgárainak több, mint 70%-a városi területeken él – városokban és külvárosokban –, ahonnan a közlekedésből származó üvegházhatású gázkibocsátások 23%-a származik. Ez a kezdeményezés az Európai Unió azon célkitűzésének a része, hogy 2030-ra legalább 55%-kal, 2050-re pedig 90%-kal csökkentse az üvegházhatású gázok kibocsátását.

Ez is érdekelhet