Félig megtelne a debreceni víztorony a foodorán megrendelt üdítőkkel

Ásványvizet és gyümölcsöket rendelnek leginkább a debreceniek online, de népszerű még a friss csirkemellfilé és a fürtös paradicsom is – derül ki a foodora market adataiból.

A foodora market Magyarországon öt városban szállítja házhoz a bevásárlást, és az évek alatt számtalan extrém rendelésre is volt példa. Debrecenben a legtöbb rendelést leadott felhasználó tavaly 294-szer vásárolt be a foodora applikációján keresztül, a legnagyobb összegű rendelések toplistáját pedig egy közel 134 ezer forint értékűbevásárlás vezeti 2024-ben.

A vidéki foodora marketek között a debrecenibe érkezik a legtöbb rendelés, alkoholmentes italból például eddig annyit rendeltek, amennyivel félig meg lehetne tölteni a nagyerdei víztornyot.

Az elmúlt időszakban jelentősen felpörgött a házhoz szállításokiránti érdeklődés: az e-kereskedelem bővülésén túl a gyorskereskedelemre is megnőtt az igény. Az FMCG termékekpiacán a GKID felmérése alapján a foodora market országosan a 9. helyen áll a hazai online kereskedők között.

Egyre több a nagybevásárlás

A foodora market termékei közül az ásványvizek, dobozos tejek észöldségek kerülnek legtöbbször a virtuális kosárba, a frisspékárukból, gyümölcsökből és húsokból átlagosan 3-4 napraelegendő mennyiséget rendelnek a felhasználók.

A debreceni listát az alkoholmentes italok, tejtermékek, tojás észöldségek vezetik, de a rekordot az az édesszájú vásárló tartja, aki 531 darab tuttifrutti ízű cukormentes energiaitalt tett a kosarába az elmúlt egy évben.

A hűtőt feltöltő kisebb bevásárlásokon felül egyre gyakoribbak az egész hétre tervezett nagybevásárlások is. Egy nagyobb bevásárlásnak pedig súlya is van: az eddigi legnehezebb Debrecenben leadott rendelés 57 kg-os volt és a Csokonai Nemzeti Színháztól 3 percre adták le. Az átlagos kiszállítási idő országosan 29 perc – ebben szerepel a termékek összekészítési ideje is – de volt olyan rendelés Debrecenben, ami két és fél perc alatt érkezett célba a Kürtös utcába.

2024 első felében a debreceniek körében előretörtek a frisstermékek, mint például a csirkemellfilé vagy a fürtös paradicsom.

A foodora market megjelenésekor leginkább tartós élelmiszereket rendeltek a felhasználók, és a friss termékekkel óvatosabbak voltak. Mára már a friss zöldségek és húsok a legtöbbet rendelt termékekközött vannak, sikerült tehát bizonyítani a nem személyes vásárlással szemben szkeptikusabb közönség előtt is mondta el Garay Péter, a foodora kereskedelmi igazgatója.

A szakember szerint a foodora marketekből kezdetben akkor rendeltek, ha a nagybevásárlások között elfogyott valami, vagy ha éppen elfogyott egy hozzávaló az aznapi vacsorához. Mostanra azonban úgy látják, hogy a heti nagybevásárlást is sokan online, a foodora marketből végzik.

Ez is érdekelhet