90 millió forintos bírságot kapott a Lidl megtévesztő kommunikációja miatt.
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) indoklása szerint a “Lidl a legolcsóbb élelmiszerlánc” kommunikációja megtévesztő volt a fogyasztók számára. Magyarázatukat tekintve a probléma az volt, hogy a szlogen nem volt megfelelően alátámasztva, ami megfelelt a fogyasztók megtévesztésének.
A reklámkampány költségéből kiindulva kapott ezért 90 millió forintos versenyfelügyeleti bírságot a GVH-tól a Lidl Magyarország Kereskedelmi Bt.
A szlogenben tett kijelentés a Pénzentrum által végzett felmérésre hivatkozott, viszont a hatóság szerint ez nem volt a piaci elsőség állításának tényszerű és objektív igazolására.
Az érintett felmérést a Debrecen Egyetem és a Pénzcentrum közösen vizsgálta. A Lidl közleménye szerint kommunikációs hibát követtek el, amikor ezt nem megfelelően komunikálták.