Komoly GVH bírságot kapott a Lidl

90 millió forintos bírságot kapott a Lidl megtévesztő kommunikációja miatt.

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) indoklása szerint a “Lidl a legolcsóbb élelmiszerlánc” kommunikációja megtévesztő volt a fogyasztók számára. Magyarázatukat tekintve a probléma az volt, hogy a szlogen nem volt megfelelően alátámasztva, ami megfelelt a fogyasztók megtévesztésének.

A reklámkampány költségéből kiindulva kapott ezért 90 millió forintos versenyfelügyeleti bírságot a GVH-tól a Lidl Magyarország Kereskedelmi Bt.

A szlogenben tett kijelentés a Pénzentrum által végzett felmérésre hivatkozott, viszont a hatóság szerint ez nem volt a piaci elsőség állításának tényszerű és objektív igazolására.

Az érintett felmérést a Debrecen Egyetem és a Pénzcentrum közösen vizsgálta. A Lidl közleménye szerint kommunikációs hibát követtek el, amikor ezt nem megfelelően komunikálták.

Ez is érdekelhet