Megnőtt az érdeklődés a MÁV IC járatain a prémium 1+ osztályú jegyekért. Az 1. osztályúnál is magasabb kategóriába sorolt jegy kiemelt szolgáltatást kínál, viszont úgy tűnik, bejött az utazóknak.
Még 2021-ben indult el négy intercity vonalon a prémium 1+ néven a szolgáltatás, amely egyfajta prémium üzleti helyet takar. 2 év alatt 159 ezer prémium helyjegyet adott el a MÁV, ebből 100 ezret az idei évben, egyértelmű tehát az ugrásszerű változás.
Debrecenből is igénybe vehető
Az alábbi járatokon érhető el a pérmium 1+ helyjegy szolgáltatás:
- Tokaj IC (körjárat) Budapest–Miskolc–Nyíregyháza–Debrecen–Szolnok–Budapest;
- Budapest–Szolnok–Debrecen–Nyíregyháza–Záhony;
- Napfény IC: Budapest–Kecskemét–Szeged;
- Mecsek IC: Budapest–Dombóvár–Pécs;
- Kékhullám IC nyáron: Budapest–Székesfehérvár–Balatonfüred–Tapolca–Szombathely, elő- és utószezonban;
- Levendula IC az utószezonban: Budapest–Székesfehérvár–Siófok–Fonyód–Keszthely.
A szolgáltatás a MÁV-Start új, magyar gyártású IC+ típusú kocsijain érhető el. Két év alatt 35 ilyen kocsit állítottak forgalomba hazánkban. Maguk a kocsik akár óránkénti 200 kilométeres haladásra is felvannak készítve, elérhető bennük a légkodícionáló és a WIFI. Az ülésekhez USB-s töltő aljzat és 230 voltos konnektor is jár. Az utastér termes és folyosós elrendezést is kapott, rejtett LED hangulatvilágítással.
A prémium 1+ erre is rálicitál
Az IC+ kocsik két prémium osztályú fülkével rendelkeznek, bennük 4-4 üléssel. Ezek bőrborítású, szélesebb ülések, amelyek elektromosan dönthetők. A fülkén belül külön szabályozható a világítás és a hőmérséklet, függetlenül a kocsi többi részétől.
A kiemelt kényelem mellé az Utasellátó bisztrószakaszában a jegy felmutatásával tetszőleges melegital (kávé, tea) választható díjmentesen. Valamint aki a Keleti pályaudvarról indul, az ingyen belépőt kap a 9. vágány melletti üzleti váróterembe, ahol az Utasellátó meghatározott kínálatából is korlátlanul, díjmentesen fogyaszthat.
A prémium 1+ helyjegy ára az 1. osztályhoz képest is nagyjából 40%-kal drágább, ez is mutatja, hogy valóban megkülönböztetné a MÁV-Start ezt a kocsinként négy ülést.