A benzinkutak 2021. november vége óta literenként 480 forintnál magasabb áron nem adhatják az üzemanyagot, azonban valójában már most sokkal drágább lenne ársapka nélkül.
Február végétől már a benzinkutak is 480 forintért kapják az üzemanyagot a nagykereskedőktől, így a MOL és a többi nagykereskedő állja jelenleg a veszteséget elsősorban.
Azonban a nagykereskedők piaci áron értékesíthetnek azon vásárlóik számára, akik nem benzinkutat üzemeltetnek. Ezen pedig látszik, hogy mennyibe kerülne az üzemanyag most, ha nem volna ársapka.
Az orosz-ukrán háború miatt világszerte kilőtt a kőolaj ára, Európában, az USA-ban és lassan szinte minden jelentősebb országban rekord magas a benzin és gázolaj ára emiatt. Emellett a forint is nagyon sokat gyengült, hiszen március 7-én elérte a történelmi 400 forintos szintet is az euró egy rövid ideig és bár március 8-án kismértékű erősödés indult be (kb. 385 forintig erősödött vissza a deviza az euróhoz képest), ennek ellenére a nagykereskedelmi üzemanyag árakon is látszik a piaci helyzet.
Sosem volt akkora mértékű áremelés, mint amekkorát a MOL 2020. március 9-én vezet be. A 95-ös benzin nagykereskedelmi ára 41 forinttal emelkedik, 594 forintos szintre. A gázolaj még többet, literenként 66 forintot emelkedik, elérve a 640 forint/liter árat.
Május 15-ig továbbra is marad a 480 forintos ársapka, amely azonban csalóka árelőnyt jelent. Egyrészt ez az árkülönbség máshol hiányozni fog. Ami problémásabb lesz, hogy van realitása annak, hogy május 16-tól, ha véget ér az árstop, akkor hirtelen 150-200 forinttal kell majd többet fizetni minden literért az üzemanyagnak. Ez pedig érződni fog utána mindennek az árán, hiszen a szállítmányozások ára is jelentősen növekedni fog.
Forrás: holtankoljak.hu