Több változást is hozott a MÁV új menetrendje

Elérhető a MÁV-Start 2023/24-es menetrendje, amely december közepétől érvényes. A megannyi sebességkorlátozás. miatt tovább lassult a közlekedés Budapest és Debrecen között.

Bár évek óta tart a főváros és a cívisváros közötti vasúti sínek felújítása, ennek ellenére nem gyorsul a közlekedés a két település között, inkább lassul.

Illusztráció

A Nyugati Pályaudvarról Nyíregyházára tartó vonaton 6 perccel lesz hosszabb a menetidő – visszafelé 5 perccel. Ez a Budapest-Debrecen szakaszon 5 perccel jelent hosszabb menetidőt, a Debrecen-Budapest viszonylaton pedig 4 perccel.

A MÁV is elismerte, a meglévő sebességkorlátozások okozta többlet menetidőket igazította hozzá a menetrenddel. Ezzel úgy válik kiszámíthatóbbá a közlekedés, hogy az eddigi általános késéseket hozzáadták a menetidőhöz.

További Hajdú-Bihart érintő vonat változások

Eggyel több járat lesz Debrecenbe, Budapestről esténként 19:25-kor is indul majd egy Cívis InterRégió vonat.

A Debrecenen át közlekedő Zajta-Budapest vasárnapi sebesvonatot kiveszi a MÁV a forgalomból.

A Püspökladány-Biharkeresztes vonalon ütemes menetrendet vezetnek be, kora reggel fixen 60 percenként, késő este pedig 120 percenként járnak a vonatok.

A Debrecenből Eger és Tiszafüred felé közlekedő vonat esetén két hajnali és egy késő esti járat megáll a Macs Ipari Parknál is.

A Debrecen-Fehérgyarmat személyvonatok egy része csak Mátészalkáig fog közlekedni.

A Vésztőről Püspökladányba tartó első hajnali vonat 10 perccel korábban indul majd.

A nemzetközi közlekedésben is több változás lesz A román államvasút megkezdi a Kolozsvár-Nagyvárad vonal átépítését, ez nagyjából 3 évig tart majd. Ezért az Észak-Erdélybe tartó vonatok Biharkeresztes helyett Nyírábrány felé hagyják el Magyarországot.

A Püspökladány-Biharkeresztes vonalon indítanak Nagyváradra napi 5 vonatot.

 

Az összes változás megtalálható itt, illetve a teljes menetrend PDF-ben 650 oldalon sorolva látható a MÁV oldaláról letölthető dokumentumban.

Ez is érdekelhet