Vásárlókra omlott a plafon egy debreceni divatáruházban

Fotó: DEBRECENBEN HALLOTTAM CSOPORT Era Lénártné fotója

 

Az egyik Debrecenben Hallottam Facebook-csoportban olvasható egy poszt, ami szerint vásárlókra omlott az álmennyezet a Skála divatáruházban Debrecenben. A vásárlóban az keltette a felháborodást, hogy – elmondása szerint – az omlás következtében új ruhaneműt kellett vásárolniuk, amely árából az áruház csupán 10%-ot engedett.

Amennyiben panasz merül fel vásárláskor, először próbáljuk meg szóban rendezni a problémát az eladóval vagy az üzletvezetővel. Ha nem történik megoldás, vegyünk fel jegyzőkönyvet a problémáról. Ezt megtehetjük a Vásárlók könyvében.

A Fogyasztóvédelem kimondja:

Amennyiben a vásárlónak bármilyen panasza van az üzletben vásárolt áruval, a vendéglátóhelyen kapott szolgáltatással vagy a kölcsönzött termékkel kapcsolatban, a panaszát szóban vagy a vásárlók könyvébe történő bejegyzéssel, írásban teheti meg. A vásárlót e jogának gyakorlásában megakadályozni vagy befolyásolni tilos.

Továbbá: ha különösen sérelmesnek tartjuk esetünket, és a kereskedő nem orvosolja a panaszt, érdemes inkább a vásárlók könyvébe történő bejegyzést választani, mert a szóbeli kérést utóbb nehezebb bizonyítani. A kitöltés után nem az első, hanem a második lapot kell kitépnünk és eltennünk.

Fontos azonban tudni azt is, hogy a Vásárlók könyvébe nem csupán panasszal kapcsolatos bejegyzéseket írhatunk, hanem az észrevételeink, javaslataink megtételének helye is.

Ez is érdekelhet