Szerda délelőtt országszerte több OTP-ügyfél is arról számolt be, hogy nem tudnak kártyával fizetni, illetve készpénzt felvenni az OTP bankautomatákból. A kellemetlenségek gyorséttermeket, bankautomatákat és digitális szolgáltatásokat egyaránt érintettek, de a pénzintézet szerint a probléma már megoldódott, minden rendszer zavartalanul működik.
Kártyás fizetési gondok, ATM-hibák
Olvasóink jeleztek problémát például a debreceni My boxban lévő Rossmanban vagy éppen a budaörsi McDonald’s és KFC éttermekből, ahol OTP-s terminálokon nem működött a kártyás fizetés. Többen panaszkodtak arra is, hogy a bankautomaták ugyan beolvassák a kártyákat, de a készpénzfelvétel során belassulnak, majd időtúllépést jeleznek – így végül a pénz sem kerül kiadásra.
Egyik olvasónk szerint a leállás oka akár egy DDOS-támadás is lehetett, amely reggel 9:20 körül bénította meg a bank rendszereit. Bár ezt az OTP nem erősítette meg, több helyszínen is tapasztalható volt az akadozás.
Eger sem maradt ki
A Heves vármegyei hírportál, a HEOL is arról számolt be, hogy Egerben az egyik ügyfél egyetlen OTP ATM-ből sem tudott készpénzt felvenni. A bankfiókban azt mondták neki, hogy az egész országban fennakadások tapasztalhatók a rendszer működésében.
A problémák nemcsak az automatákat, hanem az internetbankot és a mobilapplikációt is érintették – szerkesztőségünk több tagja is tapasztalt rendszerleállást a digitális felületeken.
Az OTP reagált: rövid ideig tartó hálózati hiba okozta a problémát
Megkerestük az OTP Bankot, ahol megerősítették, hogy valóban rövid ideig tartó hálózati hiba lépett fel a rendszereikben. Hangsúlyozták, hogy a hiba elhárítása után minden szolgáltatás ismét zavartalanul működik, az ügyfelek nyugodtan használhatják a bankkártyákat, az automatákat és az online felületeket is.
Bár a néhány órás kiesés bosszúságot okozott, úgy tűnik, hogy a pénzintézet gyorsan kezelte a helyzetet, és mostanra helyreállt a megszokott működés. Remélhetőleg nem fordul elő újra hasonló fennakadás a közeljövőben.
forrás: index.hu