Mindennapos téma az utak minősége. Hol jogosan, hol kevésbé. Sokan szeretnének tükörsima aszfalt utat mindenhol, amely viszonylag nehezen volna kivitelezhető, megfizethető meg aligha volna. De így is akadnak szemöldök felhúzós útfelújítások.
A DEBRECENBEN HALLOTTAM csoportunkban ezúttal a Debrecen-Szepes városrész Sárga dűlő részén történt “kátyúzásról” érkezetek képek.
A kátyúk foltozása ideiglenes megoldás lehet leginkább, már hazánkban van egy klasszikus hagyománya már annak, hogy ezt inkább hosszú távú megoldásként használják. Érdemes csak megnézni a 4-es főút Debrecen – Hajdúszoboszló közötti szakaszát, ahol igen tarka a két forgalmi sáv a foltozásoktól.
A szepesi “felújítás” során is némileg jogosnak tűnik a lakos felháborodása, hiszen ahogyan a fotóin látható, az útpadka nélküli útszakaszon helyenként a széleken úgy sikerült lerakni egy kis aszfaltot, hogy az a murvás részt is “fedi” úgy ahogy, amely nyilván semmilyen módon nem lesz megoldás még rövidebb távon sem.
Máshol az eredeti kopóréteget már több korábbi foltozás és kátyú borítja, itt sikerült egy kisebb lyukra újabb fekete foltot tenni, de látható hogy több lyuk mellette érintetlen maradt.
Ezek egyenetlen útfelületet eredményeznek, amelyek a közlekedés biztonságát veszélyeztetik – ezért szoktak az ilyen útszakaszokon forgalom lassító korlátozásokat bevezetni, emellett pedig a gépjárművek futóművének gyorsabb meghibásodásához vezethetnek.
Hosszabb távon mindenképpen a teljes kopóréteg cseréje (akár az alap cseréjével) jelenthetne megoldást (hasonlóan mint a Napraforgó utcán), ennek költségét viszont az útfenntartó csak ritkán vállalja.
Elkészült a nagyfelületű útjavítás a debreceni Napraforgó utcán
Szeptemberben is több, Hajdú-Bihar megyei útfelújítást napolt el a kormány a költségcsökkentési lépései miatt.
A szepesiek tehát aligha fognak a közeljövőben sima úton autózni, kerékpározni, nekik biztosan marad a klasszikus tarka, kátyús útszakasz még évekig.