Debrecenben Hallottam

Különleges autós töltőket telepíthet Magyarországon egy kínai cég

Különleges, napelemes és akkumulátoros elektromosautó töltőket telepíthet Magyarországon egy kínai cég.

Nem véletlen, hogy a KBVIP nevű cég projektjét most jelentették be hazánkban, hiszen a cég tulajdonosai között nem csak a Xiaomi, hanem a Debrecenben gyárat létesítő CATL is szerepel. Egészen biztos, hogy ennek is köszönhető, hogy Kína után Magyarország lesz a célpontja ennek a megoldásnak. Jelenleg még Kínában is csak 20 ilyen különleges egységet üzemeltet a cég, viszont további 100 darab 6-12 állomásos töltőre van szerződésük a szintén kínai Aiways autógyártóval (egyébként ez a gyártó is szállít már autókat Európába).

Különleges autós töltőket telepíthet Magyarországon egy kínai cég
Az egyik töltő sziget, akkumulátorral és fedett napelemes tetőszerkezettel

Most a kínai Intretech magyar leányvállalatával írt alá megállapodást a KBVIP, amely részeként megkezdik a rendszerek tesztelését nálunk, később pedig Magyarországot használnák egyfajta ugródeszkaként Európára. A Budapesten tett bejelentésen a Technológiai és Ipari Minisztérium részéről Gazsó Balázs államtitkár képviselte a kormányt és biztosította a támogatásról az együttműködést.

Elektromos autóbuszokat állított forgalomba a DKV

Azt mindenképpen hozzá kell tenni, hogy egy ilyen autós töltőállomáshoz nagyon sok áram kell, illetve pár napelem panel nem is szolgálja ki ezeket. a KBVIP megoldása azt a célt szolgálja, hogy kevesebb legyen a hálózati áram igény, ráadásul az akkumulátorok miatt, amikor nem tölt autó, nem kell visszatáplálni az áramat a hálózatba (ami sok esetben egyébként sem tud megfelelően történni a hálózati terhelés miatt), hanem az akkumulátorokban eltárolható, majd később, ha autó érkezik tölteni, felhasználható.

Különleges autós töltőket telepíthet Magyarországon egy kínai cég

Az akkumulátoros tárolók nappal, a napelemek csúcsidőszakában eltárolhatják a “felesleges” áramot, valamint ha nem kedvezőek az időjárási feltételek, akkor az üres akkumulátorokat a hálózati áramról éjszaka lehet feltölteni, amikor kisebb a lakossági fogyasztás – ez sokat segíthet a hálózati szolgáltatóknak is a terhelések optimális elosztásában.

Megvannak a 2023-as autópálya matricák díjai

Shell villanyautó töltőkkel bővülhetnek a Tesco parkolók

Ez is érdekelhet