Idén is lesz Black Friday, de már kisebb az érdeklődés

Az utóbbi évek leggyengébb Black Friday időszaka jöhet Magyarországon, amelyhez egyszerre járul hozzá a gazdasági helyzet és a kereskedők is.

Az Egyesült Államokban egyfajta fogyasztói népünnep a Black Friday, amelyet november utolsó pénteki napján tartanak. A hagyományok szerint a kereskedők ekkor nagy akciókkal próbálnak megszabadulni a beragadt készletektől.

Kicsit drágább, kicsit hosszabb, de a miénk

Kelet-Európát is meghódította a Black Friday, igaz itt már közel sem olyan módon, mint a tengerentúlon. 2013 környékén indult be a Fekete Péntek láz Magyarországon, főleg az akkor még létező Extreme Digital, valamint az akkoriban piacra lépő eMAG által.

Az érdeklődés évről évre nőtt, egyre több kereskedő lépett be ebbe az akciós körbe. Viszont itthon nem volt jellemző az, ami az USA-ban. Ott főleg a boltok ajánlatai kerültek reflektorfénybe, amikor nyitáskor már hosszú sor állt és az emberek akár verekedtek az akciós termékekért. Hazánkban inkább az online vásárlás és a webshopos Black Friday pörgött.

Egy felmérés  szerint a magyarok 93%-a hallott már a Black Friday-ről, tavaly 30%-uk vásárolt is ezen az akción és idén is 45% tervezi, hogy vásárol az akciók miatt.

A megkérdezettek többsége, 51%-a gondolja úgy, hogy mindenki az akciók miatt vásárol, nem feltétlenül azért, mert szüksége van a terméke. A válaszadók 43%-a nem tartja elég nagynak a kedvezmények mértékét.

Az idei évben a Black Friday-t elsöpörheti a kereskedelem visszaesése, amelyet hónapok óta éreznek a magyar cégek. A vásárlók sokkal megfontoltabban és kevesebbet költenek.

Bár október vége van, még alig hallani Black Friday kampányokról, pedig korábban ilyenkor már nagyban reklámoztak a kereskedők. Egészen biztosan lesz idén is több Black Friday akció, de hogy milyen mértékű, azt egyelőre nehéz megjósolni.

A nemzetközi Black Friday idén november 24-én lesz.

Ez is érdekelhet