A COVID lezárások, a háború, az ellátási láncok akadozása és a mélyülő gazdasági válság komolyan rányomta a kezét az okostelefonok piacára.
2022 utolsó negyedévében 17%-kal csökkentek világszerte az okostelefon eladások, éves szinten is 11 százalékkel estek a számok. Ez azt jelenti, hogy kevesebb, mint 1,2 milliárd okostelefont gyártottak és értékesítettek a gyártók tavaly.
Az év első háromnegyed évében elsősorban az alsó- és középkategóriás készülékek piacán volt tapasztalható visszaesés, az utolsó negyedévben pedig a felsőkategóriás szegmens gyengélkedett.
De nem az Apple-nél
Úgy tűnik, hogy az Apple-t kevésbé érintette a probléma. Az ősszel bemutatott új iPhone 14 széria nagyon jó startot vett. A negyedik negyedévben olyan jól teljesítettek az iPhone-ok, hogy minden negyedik okostelefonon Apple logó volt, ezzel az eddigi legmagasabb piaci részesedését érte el a cég. Az utolsó negyedévben a Samsung volt a második 20%-os részesedéssel, a Xiaomi 11%-kal a harmadik, az OPPO 10%-kal a negyedik, a vivo pedig ötödik 8%-kal.
Sosem látott mennyiségű hiba tépázza az iPhone-okat
Számos tényező befolyásolja az új telefonok piacát, a szakértők úgy látják, hogy 2023-ban folytatódhat a csökkenő, szolidabb tendencia az új okostelefonok piacán.
Részben a gazdasági helyzet miatt is, sokan nem cserélik le olyan gyakran a telefonjukat, hosszabb ideig tartják meg azt. Ezzel párhuzamosan növekszik a használt készülékek piaca is, hiszen az elmúlt években a különböző okostelefonok használathatósága is jelentősen javult hosszabb távon.