Nagyon sokan érezzük most átverve magunkat…

Ahogyan azt ígértem, érkezem egy újabb black Friday-hoz köthető kis cikkel. Ugyan ez a nap hivatalosan már elmúlt, nagyon sok üzlet és weboldal húzta még egy kicsit és idén sem maradhatott ki a szokássá vált Cyber Monday, ami a nevéből adódóan az interneten található hatalmas akciók napja.

Idén azért érzékelhető volt, hogy nem lesz akkora sikere ezeknek a napoknak. Nem meglepő módon így, hogy újra kijárási tilalom van, mindenki otthon szeretne edzeni, egészségesen étkezni, így a táplálék-kiegészítők, otthoni edzéshez szükséges felszerelések, edzős ruhák hatalmasat mentek idén.

Számomra nagyon meglepő volt, hogy ebben a helyzetben ( nem tudom, hogy a feeling kedvéért esetleg), de nagyon sok ruházati üzlet online például nem is hirdetett akciókat, de még ingyenes szállítást sem, ezzel ellentétben az üzletekben virítottak a pirossal kitáblázott -70%-os feliratok. Sajnos vagy sem, rengetegen éltek  ezzel és tömve voltak az üzletek. Talán a ruházati cikkekkel nem is lehet annyira melléfogni, de a háztartási gépekkel, technikai cuccokkal annál inkább.

Nagyon szomorúan tapasztalom, hogy évről-évre egyre nagyobb az a ráta, ami mutatja, hogyan húzzák le, esetünkben a magyar embereket az üzletek.

Összeszedtem néhány sztorit illetve tippet, hogyan lehet ezeket elkerülni:

– Ha valamit nem hirtelen felindulásból szeretnénk megvásárolni, pl. egy hűtőt, amit mondjuk ritkán veszünk úgy, hogy „na Józsikám, ma úgy keltem, hogy vegyünk egy új hűtőt, mert a régi már nem tetszik”. ( Remélem mindenki érzi a szarkazmust.) Tehát ha valami nagyobb akcióra várunk és esetleg tudjuk, hogy hol szeretnénk pontosan vásárolni, nézegessük az árakat jóval a híres-neves nap előtt. Egy 2018-as eset volt az, amikor úgy árultak egy hűtőt ( igen, innen jött a példa is), hogy a gyártótól megkapott, teljesen új hiper, szuper, csúcs, csili-vili ára volt 160 ezer jó magyar forint.  Történetesen az összes darabot eladták egy bizonyos üzletben, 30%-os kedvezménnyel, 168.789 ft-ért. Azért vicces picit ez az ár. Egész egyszerűen áthúzták az eredeti árát, és hirtelen nagyon szuper lett ez a közel 170 ezer egy nem is olyan új modellért nem?

– Sajnos ( vagy nem, egyelőre nem tudom eldönteni) borzalmasan „jó” marketingeseket vesznek fel manapság a cégek. Esküszöm néhány reklám már olyan, mint egy vírus. Mit látunk a hirdetésben? Telefon 5 ezer forintért 80%-os kedvezménnyel? Kattintunk az oldalra, szétnézünk, boldogan pakolnánk a kosárba a csodás új telefonunkat, majd mire odaérünk vagy elfogyott- de persze helyette van másik, sokkal drágábban- vagy soha nem szerepelt az az 5 ezer forint a telefon mellett, maximum a hirdetésben.

Az én generációm úgy gondolom egyébként eléggé fel van erre készülve, belenőttünk  az internetes vásárlásba, de ne engedjük, hogy anyu/ apu/ nagyszülő/ kismacska/ szomszéd( SENKI!) ész nélkül, gondolkodás nélkül, tudatlanul engedje átverni magát.

A másik része a csalódottságomnak, hogy idén nagyon szerették megtéveszteni az embereket. Instagram, facebook minden tele influenszerekkel, folyamatosan tolják a bejegyzéseket és a videókat az Ó R I Á S I , #sohanemlátott #ilyenmégnemvolt #csapjlerámost akciókkal, majd azon a bizonyos napon felnézünk a honlapra, azzal a reménnyel, hogy marad egy kicsi pénzünk még esetleg teljesen felesleges dolgokra amellett, hogy megveszem amire tényleg szükségem van. Majd beírom a csúcsszuper #kuponkódot és kemény 4%-ot toltak az alapjáraton is elérhető kupon mellé. Na ezek azok az oldalak, ahol valószínűleg soha többet nem fogok vásárolni.

Ez is érdekelhet